موبایل روی خط

خبرهای روز بازار موبایل در ایران، اطلاعات در مورد گوشی های جدید موبایل و مطالب دیگر مربوط به تلفن های همراه را در اینجا بیابید!

موبایل روی خط

خبرهای روز بازار موبایل در ایران، اطلاعات در مورد گوشی های جدید موبایل و مطالب دیگر مربوط به تلفن های همراه را در اینجا بیابید!

تعرفه ها زیاد نخواهد شد!

وزیر صنایع و معادن از افزایش تعرفه واردات موبایل منصرف شد! معلوم هم بود که می شود. چون وقتی یک طرح تا این حد دور از عقل باشد، چاره ای جز تجدید نظر نیست. تازه من فکر می کردم بیشتر از این ها طول بکشد. اما آقای وزیر زودتر از زمانی که فکر می کردم (زودتر از یک ماه)، متوجه اشتباه خود شد. به هر حال جلوی ضرر را هر جا که بگیری منفعت است! قدیمی ها یک اصطلاح دیگر هم دارند که می گوید: اول چاه را بکن و بعد منار را بدزد! وقتی تولید داخلی نداشتیم، از چه کسی می خواستند حمایت کنند؟!

سید مهدی پورفاطمی، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: "پیش از آنکه گوشی تلفن همراه ایرانی تولید شود که بتواند جایگزین گوشی‌های همراه وارداتی شود، موضوع افزایش تعرفه این تولیدات را مطرح کردند که این امر موجب افزایش سرمایه‌های عده‌ای شد!" این عضو کمیسیون، تصریح کرد: "در جلسه‌ای با وزیر صنایع و معادن این موضوع را مطرح کردیم اما وی، دلیل قانع‌کننده و مستدلی ارائه نداد و در عین حال اعلام کرد که ما نظر و تصمیم خود در مورد افزایش تعرفه واردات را برگردانده‌ایم". پور فاطمی بر این نکته تاکید داشت که: تا وقتی که بازار به روال عادی بر نگشته، مشتریان متضرر می شوند.

این است پایان ماجرای گران شدن گوشی! شاعر راست گفته که: چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی!؟ تنها فایده این طرح که عمر کوتاهی هم داشت این بود که فروش فروشنده ها نصف شد و به اصطلاح ما بازار ۹۰۰ میلیون دلاری گوشی در ایران خوابید (!!)، افراد بسیاری با خرید گوشی ضرر کردند و برخی دلالان و فروشندگان زرنگ سود کردند! حالا که این ویروس زخم خود را زده، با تجدید نظر وزیر صنایع و معادن، رخت خود را از بازار گوشی خواهد بست.

اما به خاطر د اشته باشید، حالا که بیماری بازار گوشی بهبود یافته، هنوز کسالت ناشی از بیماری در آن وجود دارد (هنوز گوشی ها گران است) و این ناشی از اثرات روانی این طرح است. اگر دو سه هفته دیگر هم صبر کنید بازار به روال اولیه بر خواهد گشت. در طول این مدت هر کسی گوش خریداری نماید ضرر کرده است. در ضمن یک پیشنهاد! اگر می خواهید گوشی های کار کرده خود را بفروشید، تا پایان این هفته فرصت خوبی است! چون بعد از آن قیمت گوشی دوباره به وضعیت اول خود بر می گردد!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد